Wikipedia – Problem z nauczaniem

Nie ma co ukrywać, że niejednokrotnie można usłyszeć o narzekaniach na to, jak wygląda poziom nauczania w Polsce. Czy narzekania mają sens? Niewątpliwie coś w tych narzekaniach jest, ale trzeba mieć na uwadze, że rozwiązanie nie jest takie proste, jak wielu osobom może się wydawać. Z jednej strony bezsprzecznie dzieci są leniwe. Za sprawą dostępu do internetu, rozwiązania mogą być wyszukanie. Przykładem choćby Wikipedia. Wypada też od razu powiedzieć, że Wikipedia zapewne cieszy się ogromną popularnością. Zresztą warto zadać sobie pytanie, kto nie zna Wikipedii? Niemniej na pewno nie jest też tak, że całą winę należy zrzucić na Wikipedię i brak chęci do nauki. To byłoby zbyt wielkie uproszczenie całej sytuacji (w każdym razie można pokusić się o takie właśnie stwierdzenie). Dokładniej mówiąc, bez wątpienia istotne znaczenie ma przebieg nauczania. Zapewne niejednokrotnie jest tak, że nauczyciel nie nadąża z przekazywaniem wiedzy. Najzwyczajniej w świecie wiedzy jest zbyt dużo. Poza tym dobrze również zadać pytanie, jaka wiedza potrzebna jest młodemu pokoleniu? Być może jest to zbyt wielkie uproszczenie, ale wydaje się, że to pytanie nigdy nie zostały zadane albo zabrakło na nie dobrej odpowiedzi. Tak więc niewątpliwie nie ma co zrzucać na coś/na kogoś winy, nie jest tak, że winę ponosi tylko Wikipedia, tylko dzieci bądź wyłącznie nauczyciele/system nauczania. Powodów jest wiele i można powiedzieć, że nadeszła najwyższa pora, aby wszystkie te powody zostały zebrane. Jak już do tego dojdzie, czas na wnioski, odpowiednie wnioski.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>